MEE GORENG SUKAHATIKU....

Ini baru menu sarapan untuk hari ini....Mee Goreng dengan ayaq teh ......Alhamdulillah . Resepi? xyah taip laa, bercambah2 kat internet gi cari sendiri.....


KUETEOW KUNGFU...kungfu la sangattt..

Ini bukan menu hari ini...menu sarapan beberapa hari lepas..Dalam dok berfacebook, tetiba ja ternampak resepi kueteow kungfu. Sangat mudah n nampak lazat kebetulan bahan- bahan memang dah ada dan saya memang dok tercari2 menu sarapan yang tak menggoreng....hmmm goreng tak goreng , tetap pakai minyak n menumis.
Resepinya amat simple...just gaulkan kueteow dengan telur then goreng....pastu ketuk bawang putih n tumis..dah garing dan naik bau, masukkan air, masukkan ayam atau daging atau apa2 ajalah saya guna ayam jeerrr, rebus sampai empuk masukkan kiub ayam , pastu masukkan sayur2an seperti kobis, sawi, carot dan macam2 lagi....menu sihatkan? dah masak masukkan pula tepung jagung yang telah dibancuh dengan ayaq...buh agak2 nak bagi kuah likat.....pastu apalagi nyum...nyummmm delicious...koteow kungfu ni tak pedas, klu nk pedas masukkan la cabai melaka atau potong2 taruk kicap...laggiiiiiii seddaaaappppp....
iniah hasilnyaaaa...kueteow kungfu hentam kromo saya....lantaklaaa janjiiii sedap.


BASIKAL KUUU......


Dalam bulan lepas ."abah ku pulang dari kerja.......abahku belikan basikal......basikal kecil roda tiga...boleh ku bawa ronda-ronda" (nyanyi la skit )

inilah basikaal ku
Basikal ni agak kecil dan ringan untuk Ali Zikry...tertulis dibasikal untuk umur 1hingga 3 tahun....si Ai ni dah 4tahun....camner tu? camner tu? Dalam dok sibuk2emak nak tulis pasal basikal..Ali Zikry  pun sibuk nak naik basikallll...saksikan aksi2 diaa...

"maaakkkkk.........nak naik."


Penunggang berhemah
gaya,  mutu, keunggulan

sempat merempit lagiii....

"aaarrrggghhhhh...terbalik"

"tolongggg...aku cedera parah"

Selepas jatuh......dia nak naik lagi.......

"nak  naik cndri la......"














"alamak....makkk takleh naik cndri...tolonnnnggg..pleeeaaasssseee"
"TQ makkkk"

control macho...

"nak turun niiii.eeehhhhh gayat"
"nak turun gak!!!!"

"yes!!yes!!yes!!"

"yes  hampir barjaya"




"Yeeiiiihhaaa....berjaya turun tanpa menterbalikkan basikal ku"..



Gerak Kerja 2013......

Inilah aktiviti - aktiviti Muhammad Ali Zikry yang sempat di rakam....


'port' dia
tv ni hat ia punya....

di terjatuh selepas cuba berdiri sendiri.



















AKTIVITI MEMANJAT KERUSI.......

teknik-teknik nk turun
'duduk dan hulur kaki'
kaki dah selamat mendarat



landing bawah jap




sedang fikirkan aktiviti seterusnya

 TARAAAAAA!!!!!!!!! TEKNIK APA LA PLAK NI


aksi bergayut kat kabinet

cara-cara nk turun...hulurkan buntut ke lantai

dah selamat mendarat.....