ZOO TAIPING.

cewi2..excited nak pi zoo
Tempat kesukaan..rasanya dah 2thn xpi....bukannya best sgt pun, tapi anak2 suka.
mula2 sampai , macam biasala berkelah dulu..tp kali ni berkelah dekat pondok berdekatan zoo ja...hmm kotor.... dengan sampah2 yang dibuang oleh pengunjung yang tidak bertanggungjawab, hampir2 aku kegelian..sib bek boleh tahan lagi.
makan time

Acara membeli tiket bermula...pintu masuk zoo dah di upgrade nampak cantik....dan lagi cantik jumlah harga tiketnya ..WOW!!! 2 dewasa 2 kanak2  = RM50..huhuhuuhuhu.

disebabkan harga tiket dah termasuk naik keretapi zoo..kena la naik keretapi walaupun kena beratur panjanggg...klu tak rugi.Agak2 dalam 6 buah keretapi lepas baru sampai giliran kami sekeluarga untuk naik....dapat plak keretapi uzur yang panjang...adussss..

Mula2 semuanya berjalan lancar...sampai la bila drebar keretapi tu , berhentikan keretapi untuk me 'repair' sesuatu..Ali Zikry mula xboleh duduk..nangis2 dan meronta2..serba tak kena, panas...lagi panas bila dapat tau yang drebar tu cuma berhenti untuk repair speaker ja....

Selepas bersusah payah memujuk Ali Zikry, akhirnya samapi juga ke destinasi terakhir keretapi tu...aku pun cepat2 la letakkan Ali Zikry dalam stroller dan pasangkan kipas kecilnya...ahhhh nyamannyaaa (agaknya la kut) dia minum susu dan terlena....

Bermula la sesi berjalan, paling excited, kedua2 abang Ali Zikry laaa...berjalan dah tak macam berjalan dah....berlari2...dari satu destinasi ke satu destinasi...nak ambik gambar pun susah...

Kat Zoo plak sangat sibuk hari, aku pun xtau apa yang sibuk sangat, tapi paling sibuk, monyet2 yang berkeliaran....sibuk ja menyerbu tong2 sampah ....buang tudung, tarik bagi terbalik..gedegang!!!gedegang!!!..semua orang terpaku ....ada juga yang kena kejar hahahahahah, sib bek aku xkena.

Ali Zikry plak...lena sampai balik...


Faris dan Afiq

Ali Zikry pun excited nak masuk zoo.

atas keretapi zoo

arrgghh..panas2, ngantuk ..dahaga

Afiq menjeling monyet ..takut kena ligannn

sapa yang duduk dalam kandang sebenarnya niii

Allah Maha Berkehendak..

Arakian tersebut la kisah pada hari sabtu yang lal, hari aku bekerja..
Sebelum ke tempat kerja aku tinggalkan kelambu yang masih utuh berdiri sebab masih berpenghuni...
Pulang dari tempat kerja, aku dapati kelambu itu masih berdiri....hmm biarla..malas aku nak lipat dah
Keesokannya, si hero ku plak yang bangun lewat...maka tak terlipat lg la, kelambu tu....sib bek kelambu tu jenis cantik...macam khemah.

Pada pagi Isnin, sebelum berangkat ke tempat kerja, aku kemas2kan lah bilik tu...semasa nak lipat kelambu aku terpandang seekor binatang...arrghhh...LIPAN...di bawah kelambu
aku dengan perlahan2 cari la benda2 nak ketuk lipan tuh...semua dgn gerak perlahan supaya lipan tu tak lari..klu lari kang susah nak kejar...
mula2 aku jumpa panyapu...masa nak ketuk aku terpikir plak..penyapu ni ringan, nanti xjadi apa, dia boleh lari dan dengan bijaksananya...aku amik lesung batu kahkahkahkahkah...
aku ketuk ..dusyuuhh... kena ekor dia..tp yg peliknya apasal lipan ni tak mengeliat2...
aku kuis dia...hmmmm padan muka aku..rupa2nya lipan tu dah mati sebelum diketuk....
agaknya hari apakah dia mati ? kenapa dia mati?
kedudukan bangkai lipan tu, area2 tempat Ali Zikry la...dan dah 2 malam Ali Zikry suka, hentak2 kakinya dengan kuat sekali kat lantai...
aku agak la....lipan tu mati kena hentak ngan ali zikry kutt....innalillah...
ALLAH MAHA BESAR, MAHA PENGASIH , MAHA PENYAYANG.MAHA MELINDUNGI.... anak aku dan aku dan suamiku telah terselamat dari di sengat lipan...syukur Alhamdulillah....

RagAM

golek2 baru keluar dari sarang
golek, golek, golek dan golek
kita minum duluu!!!
haaiitt..jgn main2 , minum sampai habis.
brrrrrr...brrrrr...menyembur2 ayaq liuq
senaman kaki..
jeling apa tu dikkk....
aaaaaaaarrr..nak mandi..nak mandi
senaman kaki lagii...
masih menanti..bila nak mandi nii..


aarrgghhh...!!! makk cepat la adik nak mandi niii
hmmm..letihnyaaaa..demammmm
tenung apa tu dikkk..

arrrkekekekekekekekek
terpegun..sejukkk

abang kata macam tansformer

senaman bersama abang..
hehehehe..kekekeke..hahaha

huhuhuhhuu..demammm

senaman