aLI dEmaM lAGi

Tanggal 7 Mei 2013.....
930 pagi  :    seperti biasa Ali Zikry ke PDK....di sana ramai yang tidak sihat
                    batuk2 dan selsema dan kebetulan pula Faris baru saja
                    pulih dari demam.
11.00 pagi :  Selepas pulang dari PDK saya terperasan badan
                    Ali Zikri dah panas...check suhu 37.4 darjah celcius.
                    Lantas saya bagi ubat demam yang memang disediakan untuk Ali Zikry
                    saya jelum dan pantau suhu Ali Zikry...ketika hampir malam ..suhu mula
                    naik semula, saya tahan tak bagi makan ubat lagi sebab niat nak bawa
                    ke klinik 1Malaysia dan nak imasukkan ubat ke punggung.
8.00 mlm :    suhu dah 38 darjah celcius, kami tukar fikiran, bawa Ali Zikry terus ke Hospital Seberang jaya
                    sebab dia dah menunjukkan tanda2 pelik...nafas tersekat dan mata kirinya dah menjuling....
                    menunggu untuk mendaftar dah cukup lama bagi saya....semasa mendaftar saya ceritakan apa
                    dengan harapan dia diberi rawatan segera....rupanya salah, kami terpaksa menunggu sangat
                    lama bersama orang yang sangat ramai. aircon pun dah tak terasa hanya panas bekuap saja...
                    tiada perasaan marah dalam diri saya.....sebab saya tahu ada kes yang lebih serius dan teruk
                    pada masa tu. hanya rasa menyesal dan bersalah pada Ali Zikry kerana silap percaturan.
9.30 mlm :   Akhirnya Ali Zikry dipanggil dan dilayan oleh MA (mcm kat klinik 1M daaaa)
                   suhu dah mencecah 40.3 darjah celsius terus disuruh ke bilik 2 untuk dijelum......
                   disitu saya disuruh menjelum sendiri Ali Zikry di bilik no 3 dan kemudian menunggu
                    lagi dan agi dan lagi...
                   tangisan luar biasa Ali Zikry menimbulkan kerisauan dihati abang dan abah Ali Zikry.....
                   si Abang cuba membuka pintu tapi dikunci dari dalam....oleh kerana semangat ingi tahu
                   dan rasa kesian mendengar raungan si adik....si abang Afiq mengajak abahnya menendang pintu
                   bilik no 3 supaya boleh dibuka....saya pada masa tu memang takleh nk jwb call dari asben..
                   kuat sangat raungan Zikry, dia peluk saya tak mau lepas....
10 mlm lbh :  baru la ada sorang doktor datang dan nak masukkan Ali Zikry ke wad....hati saya dah kering,
                   saya kata tak nak....kemudian doktor tu menghilang....
                   seketika kemudian muncul doktor tadi dan seorang lg doktor..mcm senior skit laaa....advise sy
                   masukkan ali zikry ke wad sbb dia OKU....sy tak nak juga...sy minta doktor masukkan ubat
                  ikut punggung dan bg ubat mkan saya nak balik....
                  doktor minta sy sign surat /...sy sign.
                  sbb saya dah takdak hati dgn service doktor2 hsj pada hari tu....sbb kedua anak2 saya yang lain
                  teengah periksa dan Faris yang baru baik demam tak dihantar balik ke asrama lagi...
  10.30mlm : barulah Ali Zikry diberi ubat....dan kemudian diambil darah untuk check samada ada denggi
                    atau tidak...tiada denggi...tp ada sedikit kuman....walaupun cuak saya tetap dengan kputusan
                    saya..xnak masuk wad.
11.30mlm..urusan selesai saya balik , Ali Zikry pun dah lena keletihan sebab meraung dan saya
                  mula pantau suhu Ali Zikry


8 mei 2013 - 9mei 2013
Jam 1pagi ..Ali Zikry dah bangun ..merengek2..saya tak berani tidur..saya layan dia sampai kul 5 pagi, saya bagi ubat ikut jadual...pukul 5 orang lain dah bangun nak kesekolah..saya dan Zikry baru nak lena....maka abang2 dan abah...uruslah diri sendiri pada pagi tu.
selepas dia bangun saya mandikan dia dengaan daun kucai...meraung2 dia sebab Fobia dengan ayaq...
saya bagi ubat ikut jadual dan jelum2...memang teruk demam dia kali ni....nk bangun duduk pun terketaq2. terdetik kerisauan dihati saya.adakah akan kekal atau pd ketika dia demam saja.....selepas 3hari demam dia mula kebah dan saya pulak demam...MASYAALLAH....sakitnya ....sakit kepla, sakit sendi2, mata panas, kerongkong sakit.....agaknya mcm tula yang Ali Zikry rasa....disaat saya terlantar Ali Zikry pulak dah aktif dan mula membuli saya...gigit sana gigit sini...duduk atas saya.....mlm tu saya telan panadol dan tidur....Alhamdulillah saya bangun jam 10mlm...dh hilang saakit kepala cuma sakit badan sikit2 ada lagi.

10 mei 2013
bangun2 tidoq....Ali Zikry demam pulak dahhh....kali ni demam selsema....selsema ayaq hiung meleleh mata stiimmm sbb dok nk bersin asyik xjd...sama dengan saya.... kmi sama2 demam selsema....sambung makan ubat

12 mei 2013

Ali Zikry dah tak demam selsema tapi suhu tetap panas....dalam 37.4....saya still bg ubat....lepas tu dia batukkk plakkk......suhu mcm tu berlarutan 2 hari...saya mandikan dia dengan air daun bunga raya....dan saya stopkan ubat.....Alhamdulillah.....15hb dia dah tak panas tapi batuk still on.....

Alhamdulillah 16 mei 2013 dia sembuh sepenuhnya...tinggal mak dia ja dok batuk2.....
                   



Majlis Hari Jadi

23hb Mei 2013

PDK Puteri Gunung telah meenngadakan satu majlis sambutan hari lahir pelatih2 PDK....ini kali pertama saya mengikuti majlis sebegini di PDK Puteri Gunung....Dengan tidak menyumbang setitik peluh pun dan saya hanya berkongsi sedikit RM...(jumlah seperti yg dicadangkan) kedatangan saya disambut dengan senyuman oleh penyelia dan sikap ramah tamah petugas2 menyebabkan hilang rasa malu dan bersalah...

Menunya sederhana...mee kuah, ketupat rendang dan beberapa jenis kuih yang disumbangkan oleh orang lain bukan saya.....namun kesederhanaan ini langsung tak menggugat kemeriahan dan keceriaan semua orang....sangat2 happening...Ali Zikry pun gembira mendengar riuh rendah pelatih2 + petugas2.....

Majlis bermula dengan acara makan2....kemudian acara potong kek sambil bergambar............dan acara paling tak saya sangka....acara menyampaikan hadiah.....hadiahnya tak besar an tak mahal tapi sangat bernillai dan berharga.....bagi semua termasuk saya yang diberi penghargaan untuk menyampaikan hadiah kepada beberapa orang pelatih.

Terpancar kegembiraan diwajah setiap pelatih semuaa nampak seronok dan enjoy sangat2....dan iwajah petugas2 juga terpancar sinar kepuasan hati dan kegembiraan kerana berjaya membuatkan anak2 istimewa ini bergembira. Saya turut rasa gembira ...gembira kerana dapat melihat petugas2 yang sangat sayang pada pelatih2.....gembira melihat anak2 istimewa berseronok kerana mendapat layanan yang sangat istimewa dari cikgu2 mereka.....untuk mereka tak perlu diberikan yang mahal2....cukup lah yang sederhana tapi dari hati dan jiwa yang ikhlas suci dan murni.....saya yakin semua pelatih2 PDK puteri Gunung sangat sayang pada cikgu2 mereka......TAHNIAH SAYA UCAPKAN KEPADA PENYELIA PDK PUTERI GUNUNG DAN SEMUA PETUGAS2 DAN TERIMA KASIH DIATAS KASIH SAYANG ANDA KEPADA ANAK2 ISTIMEWA KAMI.....KAMI TAK MAMPU MEMBALAS JASA AN KASIH ANDA SEMUA KEPADA ANAK KAMI . HANYA ALLAH SAJA YANG MAMPU MEMBALAS JASA MURNI ANDA SEMUA.