Allah Maha Berkehendak..

Arakian tersebut la kisah pada hari sabtu yang lal, hari aku bekerja..
Sebelum ke tempat kerja aku tinggalkan kelambu yang masih utuh berdiri sebab masih berpenghuni...
Pulang dari tempat kerja, aku dapati kelambu itu masih berdiri....hmm biarla..malas aku nak lipat dah
Keesokannya, si hero ku plak yang bangun lewat...maka tak terlipat lg la, kelambu tu....sib bek kelambu tu jenis cantik...macam khemah.

Pada pagi Isnin, sebelum berangkat ke tempat kerja, aku kemas2kan lah bilik tu...semasa nak lipat kelambu aku terpandang seekor binatang...arrghhh...LIPAN...di bawah kelambu
aku dengan perlahan2 cari la benda2 nak ketuk lipan tuh...semua dgn gerak perlahan supaya lipan tu tak lari..klu lari kang susah nak kejar...
mula2 aku jumpa panyapu...masa nak ketuk aku terpikir plak..penyapu ni ringan, nanti xjadi apa, dia boleh lari dan dengan bijaksananya...aku amik lesung batu kahkahkahkahkah...
aku ketuk ..dusyuuhh... kena ekor dia..tp yg peliknya apasal lipan ni tak mengeliat2...
aku kuis dia...hmmmm padan muka aku..rupa2nya lipan tu dah mati sebelum diketuk....
agaknya hari apakah dia mati ? kenapa dia mati?
kedudukan bangkai lipan tu, area2 tempat Ali Zikry la...dan dah 2 malam Ali Zikry suka, hentak2 kakinya dengan kuat sekali kat lantai...
aku agak la....lipan tu mati kena hentak ngan ali zikry kutt....innalillah...
ALLAH MAHA BESAR, MAHA PENGASIH , MAHA PENYAYANG.MAHA MELINDUNGI.... anak aku dan aku dan suamiku telah terselamat dari di sengat lipan...syukur Alhamdulillah....

0 comments:

Post a Comment

PeNguNJuNg CokLat DzaIraiFiq