ZOO TAIPING.

cewi2..excited nak pi zoo
Tempat kesukaan..rasanya dah 2thn xpi....bukannya best sgt pun, tapi anak2 suka.
mula2 sampai , macam biasala berkelah dulu..tp kali ni berkelah dekat pondok berdekatan zoo ja...hmm kotor.... dengan sampah2 yang dibuang oleh pengunjung yang tidak bertanggungjawab, hampir2 aku kegelian..sib bek boleh tahan lagi.
makan time

Acara membeli tiket bermula...pintu masuk zoo dah di upgrade nampak cantik....dan lagi cantik jumlah harga tiketnya ..WOW!!! 2 dewasa 2 kanak2  = RM50..huhuhuuhuhu.

disebabkan harga tiket dah termasuk naik keretapi zoo..kena la naik keretapi walaupun kena beratur panjanggg...klu tak rugi.Agak2 dalam 6 buah keretapi lepas baru sampai giliran kami sekeluarga untuk naik....dapat plak keretapi uzur yang panjang...adussss..

Mula2 semuanya berjalan lancar...sampai la bila drebar keretapi tu , berhentikan keretapi untuk me 'repair' sesuatu..Ali Zikry mula xboleh duduk..nangis2 dan meronta2..serba tak kena, panas...lagi panas bila dapat tau yang drebar tu cuma berhenti untuk repair speaker ja....

Selepas bersusah payah memujuk Ali Zikry, akhirnya samapi juga ke destinasi terakhir keretapi tu...aku pun cepat2 la letakkan Ali Zikry dalam stroller dan pasangkan kipas kecilnya...ahhhh nyamannyaaa (agaknya la kut) dia minum susu dan terlena....

Bermula la sesi berjalan, paling excited, kedua2 abang Ali Zikry laaa...berjalan dah tak macam berjalan dah....berlari2...dari satu destinasi ke satu destinasi...nak ambik gambar pun susah...

Kat Zoo plak sangat sibuk hari, aku pun xtau apa yang sibuk sangat, tapi paling sibuk, monyet2 yang berkeliaran....sibuk ja menyerbu tong2 sampah ....buang tudung, tarik bagi terbalik..gedegang!!!gedegang!!!..semua orang terpaku ....ada juga yang kena kejar hahahahahah, sib bek aku xkena.

Ali Zikry plak...lena sampai balik...


Faris dan Afiq

Ali Zikry pun excited nak masuk zoo.

atas keretapi zoo

arrgghh..panas2, ngantuk ..dahaga

Afiq menjeling monyet ..takut kena ligannn

sapa yang duduk dalam kandang sebenarnya niii

2 comments:

-NiD's- said...

wah SYoknyaa....jenjalan p zoOO tepen.....luas kat sana..nida palin suka tang part pohon rendag tuh...fuhhh sejuKjaaaa........nyaman sKali...

DzMuTiaRa said...

hmmm syok memang syok....kawasan sekitarnya cantik, nyamann..tenang ja klu landing atas rumput...tapi yang xbestnya kat dalam zoo..rasa mcm dah kurang maintenance..agak kotor bnyk sampah...alahai warga zoo..tiket dah mahal..takkan takleh maintain mcm dulu..

Post a Comment

PeNguNJuNg CokLat DzaIraiFiq