3 Dalam 1....


Satu Hari apabila satu keinginan  bertembung dengan satu projek......jeng ...jeng jeng.....

Ini kek.....teringin nak makan kek coklat cheese....kebetulan plak hari lahir zikry jatuh pada harii Ahad 243/2013...maka pada hari jumaat malamnya saya pun membaking kek tersebut ......sambil2 menyediakan rencah projek saya....

Teringin sangat nak buat kek ni...kek coklat keju.....


INilah projek saya...menerima tempahan membuat sate......dan kebetulan esoknya hari sabtu...iaitu hari cuti......jeng jeng jeng..maka projek pun bermula.....start dari tengahari ..gi beli barang2 di AYAM ORI.....Alhamdulillah...terima kasih ya ALLAH ...semua urusan dipermudahkan...

start kul 6 ptg saya mula mencuci ayam2 tersebut....En Z plak..balik kerja..makan...siap2 gi cari partner untuk kerja2 melapah dan memotong ayam...siapa lagi kalau bukan ibu tercinta......dia bawa abang2 zikry sekali...sian Zikry, ditinggalkan kesepian dan keseorangan......
"ooohhhh ..mana semua orang niii"
"Maakk  buat apa tu..meh la siniii"

siannn kat Zikry....


 Iniah bahan2 yang saya sediakan pada malam tu......
Part paling malas...menggoreng kacang dan  mengasing kulit kacang 
Bahan2 utama...perlu kupas cuci dannnn...

potong2. last skali mesin2kan.


Semua kerja2 saya selesai jam 11malam.......disebabkan mata tak ngantuk,Ali Zikry pun dok steady lagi dan bagi menghiburkan diri kami berdua yang kesunyian.....dengan rakusnya kami....



Memotong dan memakan kek ini i tengah malam...heheheheh....2 slice abisss.



Selesai kerja hari Jumaat malam.....sambung pagi sabtu pulakkk......
ini menu sarapan pagi yang ringkas dan nyum, nyum......

roti john ......jeerrrrr.



Selesai sarapan, bermula la sesi seterusnya....menggaul adunan sate dan mencucuk sate....semua dilakukan oleh suami saya dan saya plak....membuat kuah satenya (lupa nak snap kuahnya...)sambil2 membasuh baju, sambil2 melayan Zikry dan sambil2 membungkus nasi lemak....




Selesai semua kerja kami berehattt.........separuh hari gak la kerja2 ni.

Pada malam nya......sate dihantar ke rumah tuannya dan dibakar disana......








0 comments:

Post a Comment

PeNguNJuNg CokLat DzaIraiFiq

PoPuLar PlaCe