maSIH SeGaR DIIngaTan 2

saat diberi botol kosong.....siannn, hisap sampai terlena..huhuuhuuu
CT SCAN dijalankan sekali lagi....sah! HYDROCHEPALUS....doktor mengarahkan segera ke HPP untuk menjalani pembedahan dan memasang VP SHUNT.......DAN pada usia 30hari , anakku telah dibedah atau dalam kata lain..ditebuk otaknya untuk dipasang wayer....Saat2 paling tragis bila doktor mengambil masa 1jam untuk memasang line (jarum) pada kakinya..haprak punya dokto...samapi biru jari jemari anakku...1jam dia menangis. Yang paling sedih bila dia terpaksa berpuasa selama hampir 12jam..seksanya dia...terpaksa aku beri puting kosong...hati bagai disiat2 sedih ..sepatutnya dia patut puasa dlm 4jam ja..tp tah mcm mana tah, doktor terpaksa tunggu katil ICU sbb takut dia tak boleh bernafas slps dibedah...yang si misi 5 6 kali aku tanya mana doktor..jwb tak tau..tunggu,..tak tau ..tunggu....last2 aku nangis. Tetiba aku trnmpak doktor yang terlibat tu..aku panggil dia dan minta dicepatkan sebab anakku dah berpuasa hampir 12jam....at last jam 4ptg baru anak aku dibawa ke dewan bedah....aku berasa lega..
tapi saat2 aku terpaksa meninggalkan dia bersama staf2 OT....aku diminta sayang dan cium dia sungguh2..aku jadi seram..dan diluar dewan bedah aku nangis semahu2nya..keseorang..tiada peneman.....
Selepas 1.5jam...pembedahan selesai..doktor sangat terkejut, dia sudah sedar sebelum ditolak keluar..menangis2...dan mampu bernafas sendiri.....Alhamdulillah tiada masalah semasa memasang dan sehingga sekarang....SYUKUR ALHAMDULLILLAH....KU MOHON PADAMU YA ALLAH...JANGANLA ANAK INI DISAKITI LAGI...... 

0 comments:

Post a Comment

PeNguNJuNg CokLat DzaIraiFiq

PoPuLar PlaCe