Yang Masih Segar diingatan

25hb Mac 2010
terima panggilan dari HSJ, maklumkan anakku tenat, aku blurr...aku segera ke HSJ..Doktor ceritakan apa yang terjadi.....aku masih blurr...aku pandang anak aku tanpa aku ketahui perasaan aku...berselirat wayer ditubuh kecilnya, ada tube dimasukkan kemulutnya..dia nangis , tp xkedengaran suara...misi cakap klu suara tak dengar maknanya tube tersebut sampai ke paru2...ALLAHUAKBAR...rasa meletup dadaku..
tp aku masih berlakon steady ..macam orang yang sangat kuat..
balik rumah, aku nangis sepuas2nya...asben aku pun sama..
Petang tu kami terima panggilan lagi dari HSJ...kali ni doktor maklumkan anak aku 'tarik'...doktor scan otaknya dan dapati berlaku pendarahan tahap 3..(aku xtau apa maknanya tu) dan untuk menghentikan pedarahan tersebut doktor telah menyuntik sejenis ubat untuk menghentikan pendarahan itu..dan risikonya..saluran air tersumbat..
selepas itu dan hari2 seterusnya tiada apa2 yang berlaku...aku diminta menghantar susu setiap hari dan selepas 2minggu semua wayer2 dah dicabut oleh doktor...aku diminta menyusu setiap hari dan doktor sentiasa memantau ukur lilit kepala anakku..
di hari2 terakhir diSCN...tiba2 sekali lg aku dikejutkan..dalam tempoh 1minggu ukur lilit kepala nya naik sebanyak 2cm dalam tempoh 1 minggu...maknanya saluran air dari otak dah tersumbat....
walaubagaimanapun anakku dibenarkan balik dan doktor dah setkan temujanji untuk CT SCAN bagi mengsahihkan keadaan anak ku......
Diagnosis : 24/3/09 ~ 13/04/09
prem 33/52 bw 2.66kg
RDS Grade II - III intubated & surfactart (x1)
approx 27hr reintubated
IV (H) grade III acute obstructive hydrochepalus
noted seizure  - CT Brain

1 comments:

Anonymous said...

itunes gift cards
itunes gift cards
itunes gift cards
Rosetta Stone
itunes gift cards
Rosetta Stone
p90x DVD

Post a Comment

PeNguNJuNg CokLat DzaIraiFiq

PoPuLar PlaCe